Over ons

AthenaSchool gelooft dat onderwijs beter en persoonlijker kan! We staan voor modern kwaliteitsonderwijs met een positieve energie en bevlogen docenten. Onze docenten hebben diverse achtergronden en staan allen bekend om hun uitstekende vakkennis en didactische vaardigheden. Zo zorgen wij samen dat jij je examen zonder stress haalt.

Onderwijs bij AthenaSchool

Na een training bij AthenaSchool heb je een gestructureerd overzicht van de volledige stof, begrijp je de hoe de stof zich tot elkaar verhoudt en weet je theorie te koppelen aan voorbeelden uit de praktijk. We zorgen voor structuur zodat jij zonder zorgen je examen ingaat. We helpen je onder andere met het maken van een planning die bij jou past en delen graag onze eigen ervaringen. Het doel hiervan is het creëren van rust, waardoor jij je echt kunt focussen op het bestuderen van de stof. Hierdoor ga je als de rust zelve je examens in!

Goed onderwijs begint met goede docenten

Wij weten dat een goede les alleen tot stand komt met de allerbeste docenten. Bij AthenaSchool werken daarom geen eerstejaarsstudenten die het vak zelf met een zeven hebben gehaald, maar ouderejaars studenten met hoge resultaten en een diepgaande kennis van hun vak. Ons lesmateriaal wordt ontwikkeld door de docenten zelf; ze kennen de stof dus van binnen en van buiten. Onze docenten volgen relevante vervolgopleidingen , geven les aan medestudenten, worden regelmatig getraind en weten hoe ze een positieve sfeer creëren tijdens een training.

Vernieuwend onderwijs

Je herkent het vast wel: een docent zendt informatie en een groep leerlingen moet daar in stilte naar luisteren. Die tijd is voorbij! Leerlingen kunnen zich pas ontwikkelen als ze gestimuleerd worden om met de kennis aan de slag te gaan. Dat kan door het gebruik van technologie, maar ook door middel van creatieve werkvormen en het flexibel inrichten van lessen. We passen onze trainingen aan naar de behoefte van de groep. Het is dus niet alleen rijtjes stampen, maar veel afwisseling, waarbij we online tools gebruiken wanneer dit waarde toevoegt en van lesvorm veranderen wanneer dat nodig is.