Huiswerkklas: persoonlijke huiswerkbegeleiding op school

Een rustige werkplek zonder afleiding – dat is wat veel leerlingen als heel prettig ervaren. In een huiswerkklas kunnen die leerlingen hun huiswerk beter doen. Met meer structuur en zonder stoorzenders. De huiswerkklas biedt een rustige en vertrouwde omgeving waarin leerlingen zichzelf volledig kunnen ontplooien. Ze leren plannen, profiteren van vakinhoudelijke ondersteuning of krijgen uitleg over leren leren. Met onze huiswerkbegeleiding kunnen wij leerlingen in heel Nederland helpen.

Vraag informatie aan!

Betere leerresultaten door een rustige leeromgeving

Soms hebben leerlingen een stok achter de deur nodig om aan hun huiswerk te werken. Om deze leerlingen op weg te helpen en zelfstandiger te maken, is er de huiswerkklas. Een fijne plek om te werken aan het huiswerk en om vragen te kunnen stellen, is precies wat veel leerlingen nodig hebben om hun studieresultaten te verbeteren.

Ons doel is om elke leerling de ontwikkelkansen te bieden die hij of zij verdient. Zo kan elke leerling zich van zijn of haar beste kant laten zien. Met het oog daarop bieden wij huiswerkklassen in heel Nederland.

Die huiswerkklassen leveren leerlingen veel op:

• Structureel betere leerresultaten (ook door het lange-termijnkarakter)
  • Betere studievaardigheden en een goede planning
  • Meer zelfvertrouwen over wat zij kunnen
  • Een rustige leeromgeving om geconcentreerd te werken
  • De kans om inhoudelijke vragen over de stof te stellen
  • Minder last van uitstelgedrag en stress
  • Meer vrije tijd voor leuke dingen buiten school om

Ook bieden huiswerkklassen de kans om leerachterstanden weg te werken, zodat leerlingen beter kunnen meekomen in de gewone lessen. De huiswerkklas valt dan ook onder de onderwijsgelden vanuit het Nationaal Programma Onderwijs.

Vraag informatie aan!

Wat houdt huiswerkbegeleiding door AthenaSchool in?

In de huiswerkklas is een ervaren begeleider aanwezig die de leerlingen sturing biedt. Zo kunnen de leerlingen vakinhoudelijke vragen stellen, gemotiveerder aan hun huiswerk werken en beter leren plannen.

Het aantal aanwezige begeleiders bepalen we in overleg met de school. Onze begeleiders zijn allemaal ervaren in wat ze doen. Ze zijn vaardige studenten die ervaring hebben met lesgeven en huiswerkbegeleiding. Doordat onze begeleiders ook kennis hebben van de stof, kunnen ze de leerlingen ook helpen bij inhoudelijke vragen.

Onze begeleiders staan sterk in hun schoenen en weten precies wat de leerlingen nodig hebben. Eventuele achterstanden weten ze te verminderen, waardoor leerlingen meer zelfvertrouwen krijgen en beter meekomen met de les.

Besteed uw huiswerkklas uit aan AthenaSchool

Uw docenten hebben zo hun dagelijkse kerntaken waar zij veel energie uit halen. Een huiswerkklas organiseren na schooltijd is dan voor hen lastig. Bied uw drukbezette docenten hier ondersteuning bij en laat AthenaSchool de huiswerkbegeleiding verzorgen. Dit kan volledig zoals u dat wilt. Na schooltijd of onder schooltijd. Individueel of op groepsbasis. Per vak georganiseerd of breder. We denken graag mee welke vorm aansluit op uw behoeften.

Vraag informatie aan!

Ook hulp bij individuele struikelblokken

De huiswerkklas is niet alleen bedoeld om ouders en docenten te ontlasten en leerlingen te helpen bij hun huiswerk. De begeleiders helpen leerlingen ook bij struikelblokken waar zij tegenaan lopen. Het kan dan gaan om vakinhoudelijke vragen, waar zij meer begeleiding bij nodig hebben. Daarnaast kun je denken aan tips voor planvaardigheden of voor een betere concentratie. Ook daarbij helpen onze begeleiders.

Zo verbeteren niet alleen de prestaties van de leerling door een huiswerkklas, maar worden leerlingen ook handiger in het leren op zich. Daar hebben zij de rest van hun schooltijd profijt van.

Wat scholen aan ons waarderen?

• Een huiswerkklas afgestemd op uw leerlingen
  • Een vertrouwde plek om te werken aan vakken, aan leren leren en aan plannen
  • Ruime ervaring: 165 partnerscholen, 55.000+ leerlingen geholpen
  • Door ons getrainde topdocenten met vakinhoudelijke kennis
  • Persoonlijk aanspreekpunt en korte lijnen
  • Vaak oud-leerlingen van uw school als docent
  • Flexibel inzetbaar: veel is bespreekbaar

Meer weten over de huiswerkklas?

Bent u geïnteresseerd in de opties voor een huiswerkklas of huiswerkbegeleiding bij u op school? Wij bieden huiswerkklassen in heel Nederland. Ook voor uw school bedenken we graag een passende opzet.

Neem contact op via het formulier hieronder om er vrijblijvend over in gesprek te gaan. Dan belt een van onze onderwijsadviseurs u binnenkort om te sparren over de opties.