Veelgestelde vragen

Trainingen
Wanneer vinden de examentrainingen plaats?

De trainingen vinden plaats in de vakanties en weekenden voor de examens. Dit zal dus in de herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie en meivakantie zijn en in de weekenden tussen de kerst- en meivakantie in. Voor beide tijdvakken van de eindexamens vinden trainingen plaats, dus wanneer je ook maar je examens doet: er is altijd een training die uitkomt! De data van de trainingen kun je vinden op de pagina van het vak.

Hoe ziet de training eruit?

Een examentraining duurt twee dagen. Beide dagen start de training om 9 uur. Tijdens deze dagen is er veel afwisseling tussen theorie en het oefenen met opgaven en wordt gebruikt gemaakt van moderne technologie. Meer informatie over de trainingen kun je hier vinden.

Wie zijn de docenten?

Onze docenten zijn ouderejaars studenten die een relevante vervolgstudie volgen. Ze hebben ervaring met lesgeven en een grote voorliefde voor hun examenvak. Meer informatie over ons en de docenten vind je hier.

Wat voor lesmateriaal is er bij een cursus inbegrepen?

Bij de cursus krijg je de Athena ExamenKlaar: onze eigen examenbundel die een samenvatting van de complete examenstof en examenopgaven bevat. Daarnaast krijg je ook oefenopgaven op examenniveau en goede/sterke presentaties per onderwerp.

Wat onderscheidt AthenaSchool van andere examentrainers?

Bij AthenaSchool werken alleen docenten die ervaring hebben met lesgeven. Zij staan al meerdere jaren voor groepen en hebben uitstekende didactische vaardigheden. Daarnaast zijn het allemaal ouderejaars studenten met een relevante vervolgstudie, waardoor hun kennis up-to-date blijft.

Naast de docenten, zijn ook de trainingen zelf anders dan bij concurrenten. Door de les op te delen in korte blokken met veel afwisseling en duidelijke leerdoelen, zorgen we dat je je goed kunt focussen. Het materiaal is ontwikkeld door de docenten zelf, zodat de schakeling tussen de examenbundel en de training naadloos verloopt.

Is het mogelijk om een training te volgen over een deel van de stof?

Ja, dat is mogelijk! Wij bieden namelijk ook deeltrainingen aan. Deze gaan over een deel van de stof, en zijn zodanig opgedeeld dat de onderwerpen logisch bij elkaar passen. Tijdens de deeltraining is er meer tijd voor het onderwerp dat jij moeilijk vindt. Het is dus goedkoper én uitgebreider dan een volledige training. Bij een deeltraining krijgt je uiteraard gewoon de samenvatting en oefenopgaven van het onderwerp dat je volgt. Nog een laatste voordeel: als je na de deeltraining toch besluit een hele training te kopen, krijg je korting op de volledige training! De deeltrainingen kun je vinden bij de pagina van het vak. Klik hier om je vak te selecteren.

Kan ik ook los lesmateriaal krijgen zonder een cursus te kopen?

Ja, je kunt onze Athena Exaxmenklaar ook los verkrijgen via bol.com. In onze examenbundel staat een samenvatting van alle examenstof van het vak en oefenopgaven op examenniveau per onderwerp. De bundels zijn ontwikkeld door ervaren docenten van het vak.

Worden er trainingen gegeven voor het tweede en derde tijdvak?

Ja, ook voor het tweede en derde tijdvak bieden we trainingen aan. Per vak kun je vinden wanneer de trainingen worden aangeboden.

Hoe worden de trainingen gegeven met betrekking tot COVID-19 / Waar vinden de trainingen plaats?

Onze trainingen vinden zowel online als fysiek plaats. Fysiek op een van onze locaties en online in onze beveiligde Zoom-omgeving. Zo kan jij vanuit elke plek onze training volgen!

Inschrijven en afmelden
Kan ik op een reservelijst komen als de examentraining vol is?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. We hebben het aantal plaatsen beperkt zodat onze begeleiding altijd van de hoogste kwaliteit is.

Kan ik me afmelden voor een training?

Komt er plots iets tussen of wil je de training toch liever op een ander moment volgen? Je kunt zeer gemakkelijk van groep verplaatsen. Hiervoor stuur je een mailtje naar examentraining@athenaschool.nl. Als je onverhoopt toch volledig moet afzien van de training, kun je dat ook melden via examentraining@athenaschool.nl, of middels een berichtje naar jouw docent. Wij zorgen er dan voor dat alles in orde wordt gemaakt!

Kan ik ook persoonlijk of individueel bijles krijgen?

Nee, dit is niet mogelijk. We doen er alles aan om je zo persoonlijk mogelijk te begeleiden tijdens onze reguliere cursussen. Zo houden we de groepen klein en zorgen we voor veel momenten, tussen de theorie door, waarin er aan opgaven gewerkt wordt. Hierdoor kun je ook 1-op-1-vragen stellen.

Werken bij
Hoe kan ik solliciteren als docent bij AthenaSchool?

Wil je bij ons komen werken? Super, kijk hier voor meer informatie!

Klachten
Waar kan ik een klacht indienen?

Klachten kunnen ingediend worden door een mail te sturen naar klachten@athenaschool.nl.