Lente- en zomerschool

“Wat als ik dit jaar niet overga?” – het is een vraag waar menig leerling mee worstelt. Onze lente- en zomerschool helpt leerlingen om zorgeloos over te gaan, achterstanden weg te werken of te excelleren in een vak. Van de persoonlijke begeleiding hebben zij nog lange tijd profijt. Dit leidt tot hogere cijfers, meer zelfvertrouwen en betere studievaardigheden. En dus ook: meer leerlingen die overgaan. Ook voor uw school ontwikkelen wij graag een lente- of zomerschool op maat.

Vraag informatie aan!

Wat is een zomerschool of lenteschool?

Tijdens een korte periode (in de voorjaars- of zomervakantie) krijgen leerlingen persoonlijke begeleiding om te werken aan vakken waar ze beter in willen worden. Door met veel persoonlijke aandacht gefocust aan deze vakken te werken, gaan veel leerlingen alsnog over en verbeteren hun prestaties en zelfvertrouwen. Dit dankzij de intensieve begeleiding, vakinhoudelijke ondersteuning en de begeleiding om te leren leren.

Wij bieden lente- en zomerscholen in heel Nederland voor alle vakken. Voor vmbo, havo en vwo, maar ook voor het basisonderwijs.

Wat zijn de voordelen van een lente- of zomerschool?

De voordelen van een lente- of zomerschool:

• Voorkom onnodig zittenblijven.
  • Verbeter de prestaties van leerlingen.
  • Profiteer van de subsidieregeling voor lente- en zomerscholen (Nationaal Programma Onderwijs).
  • Vergroot het zelfvertrouwen van leerlingen over hun vaardigheden.
  • Bied leerlingen de kans om hun algemene studievaardigheden te verbeteren.

Wat levert de lente- en zomerschool op?

Concreet levert de lente- en zomerschool voor het voortgezet onderwijs of basisonderwijs het volgende op:

• Leerlingen halen betere cijfers voor vakken waar zij eerder moeite mee hadden.
  • Er gaan meer leerlingen over.
  • De algemene studievaardigheden van leerlingen verbeteren: zij leren om te leren.
  • Ze gaan het vak leuker vinden doordat hun prestaties verbeteren.
  • Achterstanden verdwijnen naar de achtergrond.

En dat alles zonder dat het uw docenten tijd kost. Wij verzorgen de volledige lente- en zomerschool volledig. Zo houden uw docenten de vakanties vrij en kunnen zij hun tijd steken in wat ze het liefst doen: lesgeven.

Vraag informatie aan!

Persoonlijke begeleiding door ervaren vakprofessionals

Tijdens de lente- en zomerschool krijgen uw leerlingen begeleiding van ervaren docenten. Dit zijn allemaal topstudenten die affiniteit met onderwijs hebben en die door een strenge selectie van AthenaSchool zijn gekomen. Wij selecteren docenten specifiek op hun kennis en onderwijskwaliteiten.

Ook krijgen de docenten voortdurende coaching en training om zowel hun pedagogische als didactische vaardigheden (zoals presenteren en coachend lesgeven) te blijven ontwikkelen. Kortom: al onze docenten zijn vaardige studenten met uitgebreide ervaring in het lesgeven aan middelbare scholieren en hun medestudenten.

Hoe ziet zo’n lente- en zomerschool eruit?

De precieze vormgeving van een lente- en zomerschool bepalen we samen met u. U kent uw leerlingen het beste; die kennis nemen wij als uitgangspunt om een passende lente- en zomerschool op te zetten. Samen bepalen we bijvoorbeeld wanneer de lente- of zomerschool plaatsvindt, hoe lang deze duurt, voor welke vakken deze bedoeld is en hoe we de school vormgeven. Hierin is veel mogelijk en denken wij graag mee om u maatwerk te kunnen bieden.

Bespreek de mogelijkheden

Wat scholen aan ons waarderen?

• Geen omkijken naar bijles, zomerscholen en andere interventies
  • Ruime ervaring: 165 partnerscholen, 55.000+ leerlingen geholpen
  • Ervaren topdocenten die door ons zijn getraind
  • Persoonlijk aanspreekpunt en korte lijnen
  • Vaak oud-leerlingen van uw school als docent
  • Flexibel: alles is bespreekbaar
  • Geen extra werk: alles wordt door ons geregeld

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wilt u meer weten over een lente- of zomerschool voor uw leerlingen? Vul het onderstaande formulier in. Dan neemt een van onze onderwijsadviseurs snel contact met u op om mee te denken over de mogelijkheden.

Bespreek de mogelijkheden