Lesopvang of vaste invalkracht inschakelen

Wilt u ervoor zorgen dat leerlingen de stof zo goed mogelijk begrijpen en daardoor met een glimlach naar school gaan? Vermijd het schrappen van lessen en zorg voor professionele lesopvang. Met onze vaste en flexibele poule van docenten bieden wij u een structurele oplossing voor lesuitval. Dankzij onze docenten kunt u uitgevallen lessen op een inhoudelijke manier invullen. En dat zonder dat uw docententeam ermee belast is. Onze docenten staan voor u klaar voor lesopvang of als invalkracht. Op vaste basis of meer flexibel. Precies wanneer u hen nodig heeft.

Vraag informatie aan!

Voorkom uitval, zorg voor lesopvang

Uitval van lessen wilt u waarschijnlijk het liefst voorkomen. Zo hoeven leerlingen niet thuis te zitten, blijven zij actief met de stof bezig en leveren ze dus betere prestaties. Dankzij onze lesopvang kunnen uw lessen ook doorgaan bij ziekte of verlof van een docent. En dat op een fijne en flexibele manier, precies zoals u dat wenst.

Hoe werkt lesopvang door AthenaSchool?

Schakelt u ons in voor lesopvang? Dan meldt een vaste poule van ervaren docenten zich ’s ochtends bij uw roostermaker. Zij vangen de uitgevallen lessen op en verzorgen in plaats daarvan een vakoverstijgende les over bijvoorbeeld ‘leren leren’, leren plannen of studievaardigheden. Ook is het mogelijk dat zij als invalkracht de volledige les overnemen.

Zo zijn er mooie oplossingen te bedenken om uw school structureel, incidenteel of zelfs met spoed te helpen. En is er geen sprake van lesuitval, dan kunt u onze docenten ook als klassenassistent inzetten. Zij pakken dan andere kleine klussen op en nemen de docenten werk uit handen. Met deze oplossing zijn uw leerlingen ieder lesuur verzekerd van uitdagend onderwijs en heeft u deskundige invalkrachten bij onvoorziene omstandigheden.

Voor vakinhoudelijke lessen of andere oplossingen

Onze docenten hebben vakinhoudelijke kennis en kunnen dan ook lesgeven als de docent dat niet kan doen. Ze gaan verder waar de docent gebleven was en leggen de theorie uit. Zo blijven de leerlingen aan het werk, juist als een les uitvalt.

Ook als u simpelweg wilt dat iemand de les overneemt, bieden onze docenten hulp. Ze kunnen bijvoorbeeld een ‘leren leren’-traject aanbieden om de leerlingen algemene studievaardigheden te leren. Er is veel bespreekbaar. We horen graag welke ideeën u heeft en denken mee om het zo goed mogelijk aan te pakken.

Waarom lesopvang via AthenaSchool?

Onze ervaring is dat leerlingen zich fijner voelen en beter presteren als er structuur is. Dankzij structuur kunnen zij nog beter meters maken. Dat is ook waarom het zo goed werkt als leerlingen in een schoolcontext met de stof bezig zijn, uitleg krijgen en uitgedaagd worden. Dat geldt zowel voor leerlingen met een achterstand als voor leerlingen die voorlopen. Met lesopvang via AthenaSchool bent u verzekerd van een deskundige kracht voor de klas, ook als de eigenlijke docent een keer ziek is of om een andere reden uitvalt.

Met lesopvang via AthenaSchool heeft u deze zekerheden:

• Geen uitval van lessen meer
  • Uw leerlingen presteren beter
  • Met een glimlach naar school door begrip van de lesstof
  • Beperk achterstanden en help leerlingen excelleren
  • Andere docenten houden tijd over doordat ze niet hoeven in te vallen
  • De leervaardigheden van uw leerlingen verbeteren
  • Is er geen sprake van uitval? Dan hebben uw docenten een helpende hand

Ook inzetbaar als tijdelijke invalkracht

Worstelt uw school met een lastig in te vullen vacature? Onze studentdocenten zijn ook inzetbaar om tijdelijk lessen over te nemen en inhoudelijke lessen te geven. Ze hebben een passie voor onderwijs, beheersen de stof goed door hun relevante studie en kunnen door hun jonge leeftijd op een gelijkwaardig niveau met de leerlingen in gesprek gaan.

Onze docenten zijn bijvoorbeeld in te zetten bij zwangerschapsverlof, ter ondersteuning, voor werkdrukverlaging of bij tijdelijke afwezigheid van een docent om andere redenen. Ze draaien waar mogelijk mee als volwaardig teamlid. Er zijn veel mogelijkheden, waarbij we graag afstemmen met de vaksectie van uw school wat passend en haalbaar is.

Wat scholen aan ons waarderen?

• Ervaren invalkrachten die flexibel inzetbaar zijn bij lesuitval
  • Ruime ervaring: 165 partnerscholen, 55.000+ leerlingen geholpen
  • Door ons getrainde topdocenten met ruime vakkennis
  • In te zetten bij plotselinge lesuitval of als vaste invalkracht
  • Persoonlijk aanspreekpunt en korte lijnen
  • Vaak oud-leerlingen van uw school als docent
  • Flexibel inzetbaar: veel is bespreekbaar

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Kampt u met een niet-vervulde vacature of heeft u behoefte aan lesopvang in meer incidentele situaties? We gaan er graag met u over in gesprek. Neem contact op via het formulier hieronder. Dan belt een van onze onderwijsadviseurs u snel voor een eerste kennismakingsgesprek.

Vraag informatie aan!