Onze examentraining

Tegenwoordig is het niet meer dan normaal om een examentraining te volgen voor een vak waarvan je twijfelt of je het kunt halen. Veel leerlingen zien erg op tegen het afleggen van hun eindexamens. De redenen daarvoor zijn uiteenlopend: te weinig tijd voor de grote hoeveelheid stof, gebrek aan zelfvertrouwen of eerder behaalde onvoldoendes. Naast volledige examentrainingen biedt AthenaSchool ook deeltrainingen aan waarin enkel een specifiek onderwerp behandeld wordt. Wij bieden de hoogste kwaliteit deel- en examentrainingen voor vijftien examenvakken:

AardrijkskundeEngelsNatuurkunde
BedrijfseconomieFransNederlands
BiologieGeschiedenisScheikunde
DuitsNaSk 1Wiskunde A
EconomieNaSk 2Wiskunde B

In een training leren we je niet alleen de benodigde examenstof aan, maar helpen we je ook met het verlichten van stress en het wegnemen van onzekerheden. Dit doen we door - naast de training zelf - óók na de training jou te helpen aan de hand van uitlegvideo’s, onze zelfontwikkelde examenbijbels en door beschikbaar te zijn voor laagdrempelig contact. Daarnaast helpen we jou uiteraard met het maken van een persoonlijk studieplan.

Leidend in onze kwaliteit is de structuur die wij bieden in onze trainingen. De dag is opgedeeld in verschillende (relatief korte) blokken om te zorgen dat een les nooit als een sleur wordt ervaren. Met veel korte pauzes zorgen we ervoor dat je je zo goed mogelijk kunt concentreren en de lesstof kunt laten bezinken. Tijdens de blokken wordt theorie uitgelegd en worden bijbehorende opgaven geoefend, maar waarschijnlijk niet zoals je gewend bent. In onze lessen wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van ondersteunende interactieve leervormen, waarbij de leerling geprikkeld wordt op een manier die beter werkt dan het eenzijdig luisteren naar een docent: de betrokkenheid van de leerling staat immers voorop. Gedurende elke training is er ruimte om te werken aan je persoonlijke valkuilen. Daarnaast ondersteunen we onze training waar nodig met moderne technologie om bij iedereen het onderste uit de kan te halen.

Het is misschien lastig om je voor te stellen hoe dit in zijn werk gaat. Een goed voorbeeld vind je in onze uitlegvideo’s. In deze video’s leggen we in enkele minuten een lastig concept uit en worden voorbeelden gegeven uit de praktijk. Hierdoor kun je de theorie gelijk toepassen. Deze video’s blijven onbeperkt beschikbaar, zodat je ze op elk gewenst moment kunt terugkijken ter opfrissing van de stof. Andere interessante content vind je op onze social media-kanalen: Instagram & Facebook. Voor optimale studieresultaten moeten leerlingen een goed gevoel hebben bij de leeromgeving. Omdat wij dit belangrijk vinden, geven we door het jaar heen gratis lessen over verschillende onderwerpen zodat je kosteloos kunt kijken of je onze lesmethode bij jou vindt passen.

Onze docenten zijn stuk voor stuk experts. Niet alleen in het vak dat ze jou gaan uitleggen, maar ook in presentatievaardigheden, interpersoonlijke communicatie en klassenmanagement. Hierdoor verlopen de examentrainingen soepel en is er een ideale sfeer om je zo goed mogelijk in te kunnen ontwikkelen. De inhoud van jouw examen kennen ze van binnen en buiten; de training wordt immers door de docenten zelf ontwikkeld. Onze docenten zijn studenten die in een latere fase van een relevante vervolgopleiding zitten en worden voorzien van regelmatige trainingen en feedback zodat ze altijd op de top van hun kunnen presteren.